Pradžia > Gyvenimas > Keturios lietuvių parodos ŠMC. Atidarymo scena.

Keturios lietuvių parodos ŠMC. Atidarymo scena.

Keturios lietuvių menininkų parodos ŠMC. Pilnas Facebookas pakvietimų. Elektroniniai laiškai. Pokalbiai. Džiaugsmas. Vieniem džiaugsmas, kad lietuvių menininkai eksponuojami geriausiose parodinėse erdvėse. Kitiem – malonumas apkalbėti, kad ŠMC sumažinus finansavimą tiesiog nebeišgali atsivežti produkto iš užsienių. Kažkam – viltis, kad gal tuoj išauš ir jo (jos) valanda. Galima tai pavadinti švente. Parodų atidarymų šventės – žavus ir savotiškas žanras. Truputį apgaulingas, kiek įtemptas, šurmuliuojantis. Toks mažas spektakliukas. Dažniausiai nelabai įspūdingas, bet savas. Maždaug toks, tik be tuščių tarpų, kurie čia žymi kalbas, diktofone užgožtas neatpažįstamo aplinkinio šurmulio.
 

Oficialus parodos atidarymas. K. Kuizinas, G. Makarevičius, neįvardinto poeto eilėraštis bei įžūlus balsas

 

K. Kuizinas: …šiandien jūsų laukia menininkų kolektyvas pasivadinęs Cora, tai yra seserys Eglė ir Goda Budvydytės ir jų bendramokslė Ieva Misevičiūtė. Pamatysite jų filmą, kuris yra dviejų dalių, dviejų projekcijų ir kuriame susiduria šokis, muzika ir architektūra. Šios menininkės gyvena ir dirba Amsterdame, gaila, kad jos negalėjo atvykti į atidarymą. ……………………………………….Taip pat mes turime Benigną Kasparavičiūtę ir Kęstuti Šapoką. Tai yra menininkų pora, kurie turi pirmą savo parodą šiuolaikinio meno centre. ……………………………. ………….Kęstutis Šapoka yra žinomas ne tik kaip menininkas, bet ir kaip dailes kritikas. Tikiuosi tai atsiskleis ir parodos tekstuose bei požiūriuose. Toliau – Gintaras Makarevičius ir jo paroda „Piešiniai“. G. Makarevičius tikrai gerai žinomas šiuolaikinio meno auditorijai, publikai. Labiausiai žinomi jo filmai galbūt. Šiandien pristatėme tai, ką aš juokaudamas sakau, kad ištraukėme iš po lovos. Tai yra pluoštas piešinių, iš kurių autorius atsirinko nedidelę dalį ir eksponuoja didžiojoje salėje kairėje pusėje. Kęstutis Grigaliūnas irgi žinomas kūrėjas. ………………………………………………. Ir šiandien Kęstutis pristato naują savo projektą kuris laukia jūsų vėlgi didžiojoje salėje. Aš bandžiau kalbinti kaip ir įprasta iš vakaro visus parodos autorius, kad jie tartų žodį. Visi, kaip įprasta buvo labai drovūs. Vienintelis Gintaras Makarevičius pasakė: aš galėčiau perskaityti eilėraštį. Tai mane labai nudžiugino. Linkiu gero vakaro, dėkojame autoriams, ……………………………………….. linkiu jums gero vakaro, dėkoju prie mikrofono šįvakar nebegrįšiu.

Aplodismentai

G. Makarevičius: ………………….
Įžūlus balsas: Garso!
G. Makarevičius: ………………….
Įžūlus balsas: Garso!!!

G. Makarevičius: …šiandieną. Tai va. Pamėginsiu …………………….. Pamėginsiu perskaityti rusų kalba tokia, kokia sugebu, nežinau ar visi čia supras, bet ………………….
Imenem nenazovu – ty obyčnaja devčionka – tolko tvoja sliuna sladkaja – kak guščionnoe moloko. – Mona Liza, konešno stydno neznat – davaj, razdvigaj svoji nogi, glataj spermu, – tak ostanavlivajut vremia, – eto tebe ne v Moskve …………..  – a nastojaščaja – liogkie narkotiki, seks ………. – čto stydno ………….. .

Audringi aplodismentai.

Įžūlus balsas: Labai blogai, bet nieko.

Žiūrovas: Na tai ką, jau atidarė, ko čia visi stovi.

 

Benigna Kasparavičiūtė ir Kęstutis Šapoka, „Meno sparnai“. Daug atsitiktinių žiūrovų

 

Žiūrovai: Labas. / Labas! Šiandien nieko nepastebiu. / Nieko, penktadienis jau. / Išreikšti save. Hmm. / O, šitą paveikslėlį reikėtų įsigyti NDG.

Žiūrovė: Oj, kaip faaaina…

Žiūrovai: O, labas. / Labas. / Na kaip, tu, gyva? Atrodai puikiai, ko ten raudi, kad gyvenimas sunkus? / Gyva, jo. Pudros svarbiausia daug. / Na, bet nedaug beliko jau. Oj, atsiprašau.

Žiūrovai ir skambinantysis: Alio. ….. Labas. ……… Esu dabar ŠMC ir žiūriu Šapokos šokį pagal Andriuškevičiaus tekstą. Ką? Tu nori …………………………. . Aš negaliu komentuoti tau čia dabar, čia žmonių aplink daug. ………………………… Aha, reportažas. Nu, palauk. Labas. / Labas. / Ar tau patinka ką daro Šapoka? / Labiau jam patinka tai, ką aš darau. / Alio. Girdėjai? …………………… Aha. ……………….  Aha. ………………………….. Ne, nežinau, reikia prie kompo prisėsti. Gerai. …………… Gerai, einu žiūrėti toliau. Iki.

 

Gintaras Makarevičius. Piešiniai. Truputį mažiau lankytojų.

 

Žiūrovai: Labas. / Sveika./ Kaip tu gyveni? / Dėkui, gerai. Tu žiūriu ne viena, pratini nuo mažens prie meno? Teisingai. ………………………………  Ir kaip tau Makarevičius? / Nieko, nieko, man jo piešinukai jau „Vartuose“ patiko. / Patiko, ar ne. ……………………………… Na, einu Grigaliūno apžiūrėt. / Mes jau buvom, apžiūrėjom. / O, sveika, dar viena mamytė. / Labas, tik ką atėjau. / Iki.

Kęstutis Grigaliūnas. „Mirties dienoraščiai“.

 

Žiūrovai: Labas, prie Grigaliūno jau stovit, pagarbą atiduoti? / Mes jau pasveikinom. / Na ir kaip? / Gerai, fainai, tiek prisiklausiau per šias dvi savaites apie tą projektą. Jis, žinok, per mėnesį čia viską padarė. / O kaip Šapoka? / Dar nebuvau. / Tai gero žiūrėjimo. / Iki.

Žiūrovai ir autorius: Labas vakaras. / Labas. / Sveika. / Labas vakaras. / Labas. / Sveikinu su paroda, matau, kad gerai. …………………………………….. . O klausyk, kaip teisiniu požiūriu, visi tie veidai, juos galima rodyti viešai? Taip, 70 metų jau praėjo. / Matai, kaip išlaukei. / O moterų tai palyginti nedaug. / Nedaug, bet yra apie dešimt. Va, …………………………………………………………… . / Dieve, jis atsimena juos visus vardais. / Aha, aš dabar tą patį galvojau. / ………………………………………………………………….. Taigi čia komplimentas. …………………………….. čia yra ir kurie išsigelbėjo, ir kurie sušaudyti.

Žiūrovai: Labas, perskaičiau tą knygą kur pasakojai. Čiotkai, labai fainai, ačiū. / O, perskaitei. Malonu, ne veltui rekomendavau vadinasi. / Nu, kaip tau Grigaliūnas? / Stipri labai paroda. Įspūdinga. Mačiau aš kai “Kairėj dešinėj“ darė, tai ten nelabai kažkaip. Čia nepalyginamai stipriau. Tiek chebros pririnkt į vieną vietą… .

Žiūrovai: Labas. / Labas. / Einu dar tą video pažiūrėt. / Labai daug žmonių ten. / O, tau jau ir vyno parūpino, aš irgi tokio palydovo noriu. / Taip, labai man gerai. / …………………………………… Ten iki to vyno neprasibrausi taip lengvai, ar ne? Labai gera Grigaliūno paroda. / Gera.

Žiūrovai: Va kur tu. / Apžiūrėjai jau viską? / Einu, dar liko videomenas. / Ką tik buvau, neįmanoma ten, žmonių daugybė, neprasibrausi. / Hmm. / Reiks ateiti kitą dieną video pažiūrėt, nes nesąmonė. / O čia kas? / Swedbanko čia ta…

 

Eglė ir Goda Budvytytės bei Ieva Misevičiūtė „Raidyno pamoka“.

 

Žiūrovai: Nu, apžiūrėjot jau viską? / Taip, čia tiek žmonių… / O papasakok, kaip tu gyveni? / Na, taip ir gyvenu…. Gerai. / Aha, o afterpartis bus? / Na, galvojam kol kas, vyno lyg ir yra, bet ploto nesugalvojam. / A, tai čia nedidelė problema. / O tu? Kaip dėl afterparčio? / Aj, nežinau, aš turbūt namie. Pamiegosiu, ar dar ką. / O ką dar? / Nu va pasakiau ir pati susimasčiau, ką čia dar.

Žiūrovai: Be šansų čia užeiti. / Nieko, įmanoma, mes jau apžiūrėjom.

Žiūrovai: O, žiūrėk, Gasiūnas palei savo salę sukasi. / Aha, renkasi įspūdžius turbūt. / Turbūt prisiklausė čia jau komplimentų šimtais.

Žiūrovai: Labas. / Sveika. / Tik dabar atėjai? / Aš čia pralėkiau ratą, dabar gal dar kartelį apžiūrėsiu. Sunku susikaupti, bet Grigaliūnas tai geras. / Aha. Šapoką pažiūrėk dar, tie video visai nieko. / Oj, klausyk, mes čia visai ant tako atsistojom. / Einu aš jau, gana šiai dienai meno. Iki.

Kulturpolis.lt

Kategorijos:Gyvenimas Žymos:
  1. Kol kas komentarų nėra.
  1. No trackbacks yet.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: